French On Fire ! Index du Forum French On Fire !
Communauté sur FOF
 
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion  ConnexionLe Site

 


Guitar Hero Compilation Mod
Aller à la page 1, 2  Suivante
 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    French On Fire ! Index du Forum -> [Actu] Mods & Créations en cours
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
drommk
Dieu de la Gratte !


Inscrit le: 09 Juin 2007
Messages: 298
Localisation: saint etienne
fr.gif

MessagePosté le: Lun 02 Juil 2007 - 12:29    Sujet du message: Guitar Hero Compilation Mod Répondre en citant

je trainais sur le forum ricain quand je suis tombé la dessus. Une compilation d'une bonne partie des meilleurs mods pour FoF

personnellement, je le testerai dès ce soir, mais ça a l'air excellent (voir screenshots)



Citation:
Duckmeister
Presents...

The Guitar Hero Compilation Mod
for Frets On Fire


This is an entire install of Frets On Fire version 1.1.324 including the following mods:

All GH1 and GH2 songs (including bonus tracks)

RF-Mod v3.5

C-Mod v.3

GH Difficulties Mod

GH Background Mod v0.2 and 0.3 combined with CrowdMod so that the crowd only sounds when you're at a concert

Guitar Perspective Mod

GH Sounds Mod

Fozz Keys

Noob Edition Notes

Fozz's ESP F400-FM neck (remake)

Orange 5th Fret Mod

White HOPO Notes Mod

New Menu Music

GH fretboard sound

CrowdMod

CD Mod

Talos Custom Mod

Inappropriate Titles Removed Mod


Pictures of the Guitar Hero Compilation Mod


I decided to release this package as it is what I have for my own game, and I wanted to give it to others. As forementioned, this is a entire install of Frets On Fire, so do not place all of this stuff inside your data folder. Place it wherever the heck you want.

However, what I did was compile the mods, make them all completely compatible (except for the C-Mod and CrowdMod, though they both work to most people's liking), and I made a few mods myself. But I did not make every single mod in this package, therefore many, many thanks goes to the following hard-working people:

"Capo" for his C-Mod

Our friends over at FOF.Spain for all the GH1 songs

"anarko919" for all the GH2 songs

"dgrams2000" for his GH Background Mods

"amplitude" and "Master Yogurt" and the rest of their team for there CrowdMod

"Rogue_F" for his RF-Mod

"Nightmare JG" for his CD Mod

"buckethead loves kfc" for his GH Difficulties mod

"Keith" for his non caps-lock GH Difficulties remake

"Seafoo" for his Noob Edition mod

"GUITAR HERO II" for his GH sounds mod

"Talos" for his Talos Custom Mod

"element3260" for his Guitar Perspecive Mod and remake of Fozz's ESP-F400FM neck

"Fozz(icus)" for his New Notes, Keys, and Folder Labels Mod, as well as his Guitar Perspective Mod that he didn't finish

"Pudding" for his contribution to the RF-Mod for multiplayer split screen

and Unreal Voodoo Inc. for making Frets On Fire.


Things made by me:

New Menu Music (Cochise by Audioslave (guitar only))

Orange 5th Fret Mod

White HOPO Notes Mod

Inapropriate Titles Removed Mod

Organization of GH1 and GH2 songs

Rhythm.ogg files taken out of songs

Compilation of all mods

Incompatibility/duplicate files removed from mods (that way they all work)

New sounds for instances not covered by the GH Sounds mod (i.e. perfect1.ogg, out.ogg, etc.)

New Color Schemes (nothing serious, just black main menu and white text)


This mod is made to be a USEFUL Guitar Hero mod for Frets On Fire. Yes, there are many cosmetic changes to the game, but they only add to the Guitar Hero experience the other mods bring.

I made this mod so that people can enjoy playing Frets On Fire easily. There is absolutely no amount of work you have to do, besides install it (or get extra necks, I'm not that much of a custom-neck person, unless it's original). Please give me an abundance of feedback, because I want to know what you think about my mod.


How to install this mod:

BE ABSOLUTELY SURE THAT YOU FOLLOW THESE INSTRUCTIONS EXACTLY.

The same instructions are located in the README, which is in each of the five files you have to download. This way you absolutely cannot mess it up (unless you're illiterate, lol).

1. Take all five .zip files and extract them as specified in the following instructions.

2. Take the "Frets On Fire" folder and put it anywhere you want.

3. Place the "data" folder inside the "Frets On Fire" folder.

4. Create a folder inside the "data" folder called "songs".

5. Place the "Guitar Hero I" and "Guitar Hero II" folder inside the "songs" Folder.

6. Place the "mods" folder inside the "data" Folder.

7. Go into My Computer.

8. Click and apply "Show Hidden Files and Folders" by clicking "Tools", then "Folder Options", then "View" and finding that option on the list.

8. Move the "fretsonfire.ini" (located in "Frets On Fire") to "C:/Documents And Settings/USER/Application Data/fretsonfire" and replace the file that's there (if there is one).

9. Go to your newly unzipped folder, right-click the Frets On Fire application, hold your mouse over "Send To", then click "Desktop (Create Shortcut)".

10. If you have a previous install of Frets On Fire, right-click the newly created desktop icon, and select "Properties".

11. Once in "Properties", click "Change Icon".

12. Click "Browse", then find the folder that contains your previous install of Frets On Fire.

13. Click on the icon there, then click "OK", then click "Apply", then click "OK" again.

14. Then double-click on the icon on your desktop for Frets On Fire.

15. ENJOY!!!


Things to watch for:

Player 1's controls are specifically set up for using a Guitar Hero guitar controller.

There are no CD Labels AT ALL. If you want them, you'll have to download them yourself.

There is only one neck, and it's element3260's remake of Fozz's ESP-F400FM neck.

The crowd sounds only play when you choose one of the "Concert" backgrounds, giving the feel that you're in a concert.


DOWNLOADS:

There are five (5) files to download. Be sure to follow the installation instructions EXACTLY.


File 1

File 2

File 3

File 4

File 5

ENJOY!!!!!!
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web de l'utilisateur
Pnumekin
Dieu de la Gratte !


Inscrit le: 22 Avr 2007
Messages: 230

MessagePosté le: Lun 02 Juil 2007 - 13:27    Sujet du message: Répondre en citant

Je voudrais pas faire ma jeune feignasse mais tu aurais le lien stp ?
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
SenKen
***
***


Inscrit le: 06 Jan 2007
Messages: 1974
Localisation: France
po.gif

MessagePosté le: Lun 02 Juil 2007 - 13:31    Sujet du message: Répondre en citant

En bas de la citation. "File 1", "File 2", "File 3" ... ^^
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web de l'utilisateur MSN Messenger
drommk
Dieu de la Gratte !


Inscrit le: 09 Juin 2007
Messages: 298
Localisation: saint etienne
fr.gif

MessagePosté le: Lun 02 Juil 2007 - 13:34    Sujet du message: Répondre en citant

c'est parce qu'ils sont pas en couleur c'est ça Laughing
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web de l'utilisateur
iceman
Ptit gratteux !


Inscrit le: 28 Avr 2007
Messages: 19

MessagePosté le: Lun 02 Juil 2007 - 14:52    Sujet du message: Répondre en citant

arg le 512 k c'est long à télecharger tout sa avec une connection pareil Crying or Very sad
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Pnumekin
Dieu de la Gratte !


Inscrit le: 22 Avr 2007
Messages: 230

MessagePosté le: Lun 02 Juil 2007 - 15:18    Sujet du message: Répondre en citant

Pour être honnête j'ai pas passé ma souris au dessus....j'ai cru qu'il manquait les liens a coté...

Embarassed
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
iceman
Ptit gratteux !


Inscrit le: 28 Avr 2007
Messages: 19

MessagePosté le: Mar 03 Juil 2007 - 22:11    Sujet du message: Répondre en citant

un mot a dire ce mod est trop bien !!!!!!!!!!!!!!!!!! Cool
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Hidan59
Dieu de la Gratte !


Inscrit le: 03 Juin 2007
Messages: 1103
Localisation: Nord,Valenciennes,59
fr.gif

MessagePosté le: Mar 03 Juil 2007 - 22:28    Sujet du message: Répondre en citant

Oui a fond il démonte ce mod Very Happy
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un e-mail Visiter le site web de l'utilisateur MSN Messenger
versus
Dieu de la Gratte !


Inscrit le: 22 Juin 2007
Messages: 348

fr.gif

MessagePosté le: Mar 03 Juil 2007 - 22:55    Sujet du message: Répondre en citant

Trop intelligent de faire 5 partie de 1.5 mo ... Je vais refaire le lien en une partie Smile
_________________


Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Pnumekin
Dieu de la Gratte !


Inscrit le: 22 Avr 2007
Messages: 230

MessagePosté le: Mer 04 Juil 2007 - 08:17    Sujet du message: Répondre en citant

Pense au pauvres personnes en 56k....sisi ça existe encore
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
drommk
Dieu de la Gratte !


Inscrit le: 09 Juin 2007
Messages: 298
Localisation: saint etienne
fr.gif

MessagePosté le: Mer 04 Juil 2007 - 09:41    Sujet du message: Répondre en citant

versus a écrit:
Trop intelligent de faire 5 partie de 1.5 mo ... Je vais refaire le lien en une partie Smile


oui bonne idée !
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web de l'utilisateur
raph666
* *
* *


Inscrit le: 20 Avr 2007
Messages: 352

quebec.png

MessagePosté le: Mer 04 Juil 2007 - 17:22    Sujet du message: Répondre en citant

je déteste les compilation parce que je trouve dommage que les créateurs originaux se perdent... quelqu'un prend ca, il le modifie, lance son mod, et finit par dire "je sais pas qui l'a fait" ou encore les noms sont mauvais

C'est comme de voir Nightmare JG avoir tout le mérite pour son CD mod quand tout ce qu'il a fait c'est de faire le fichier label.dae...le boitier vient d'un site web et le CD c'est moi qui l'a fait, et personne (ou presque) le sait...et faire les fichiers 3D c'est pas si facile

c'est comme si on prenait des chansons, qu'on les mettait en pack et qu'apres ca la personne qui a fait le pack recoive les "merci"
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web de l'utilisateur MSN Messenger
patpat18
Ptit gratteux !


Inscrit le: 19 Juil 2007
Messages: 3

MessagePosté le: Ven 20 Juil 2007 - 23:57    Sujet du message: Répondre en citant

c'est le defaut majeur de l'open...des fois on perd la paternité.

puis quand on a une bonne idée, les vautours sont jamais loin

Perso je suis un peu de ton avis...mais vu que je débute sur F O F, je vais tester tout ca quand même


MERCI A TOUS LES CREATEURS !!!

:lol:

PFFFF quel daube ce megaupload, biento il va faloir regarder 24 minute de pub pour avoir le droit de telecharger 2 mega, en fait on perd plus de temp a attendre les fenetre qu'a dl. Mais bon, a cheval donné...

bein y'en a toujours un pour te le louer !
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
landry
Dieu de la Gratte !


Inscrit le: 17 Juin 2007
Messages: 1727
Localisation: Pas de Calais
fr.gif

MessagePosté le: Sam 04 Aoû 2007 - 21:17    Sujet du message: Répondre en citant

patpat tu a poster le jour de mon anniversaire Razz
Merci à toi
Et sinon on nous avait pas promis Un lien par hazard ?
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Ray
Ptit gratteux !


Inscrit le: 12 Aoû 2007
Messages: 2

fr.gif

MessagePosté le: Dim 12 Aoû 2007 - 17:40    Sujet du message: Répondre en citant

Après un temps de téléchargement trop long, vivement le regroupement des 5 dossiers, j'ai réussi à tout installer et paramétrer, ça marche nickel, franchement, j'adore c'est génial. Merci aux moddeurs ayant crée les mods constituant la compil' et merci à celui qui a tout compilé.
_________________
Morceau en apprentissage : Still Loving You by Scorpions.

... Ben quoi ?
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un e-mail
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    French On Fire ! Index du Forum -> [Actu] Mods & Créations en cours Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Aller à la page 1, 2  Suivante
Page 1 sur 2

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BlackAndWhite style created by feather injuTraduction par : phpBB-fr.com